Victor Sköld klar för ÖSK

ÖSK är överens med IFK Göteborg om en övergång för den 26-årige anfallaren Victor Sköld.
– Victor är en utpräglad anfallare med en stark förmåga att leta sig till farliga lägen i straffområdet. Han kommer att passa in utmärkt i vårt sätt att spela, säger sportchef Magnus Sköldmark.

Victor kommer närmast från IFK Göteborg. Han har tidigare tillhört FC Trollhättan, Falkenbergs FF och Åtvidabergs FF.

– Jag är väldigt glad över att komma till ÖSK. Klubben är på frammarsch, ligger i toppen och spelar en attraktiv fotboll. Alexander Axén är en spännande tränare och jag tror att jag kan utvecklas ytterligare här. Det känns som att ÖSK har något spännande på gång och jag ser fram emot att få vara en del av det, säger Victor Sköld.

ÖSK-supportrarna minns säkerligen Skölds fantastiska säsong i Superettan 2013, när Falkenberg tillsammans med ÖSK tog steget upp i Allsvenskan. Samma år vann Sköld både skytteligan och poängligan med sina fantastiska 20 mål och 9 assist.

Victor Sköld föddes i Kalmar den 31 juli 1989 och fyller 27 år på söndag. Han lämnade Kalmar i ung ålder och spelade för Holmalunds IF och IF Elfsborg under junioråren.

– Victor besitter stor erfarenhet, har flertalet allsvenska säsonger bakom sig och har även provat på europaspel. Vi är mycket glada att han skrivit på ett kontrakt som sträcker sig över säsongen 2018, säger Magnus Sköldmark.

Victor ansluter till ÖSK omedelbart och är spelklar redan till måndagens toppmöte med Malmö FF.

Foto: IFK Göteborg

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908