ÖSK värvar Michael Omoh

ÖSK har skrivit kontrakt med den nigerianske anfallaren Michael Omoh. Den snabbe och tekniske 24-åringen kommer närmast från Östersunds FK och läkarundersöktes under fredagen av ÖSK:s kiropraktor Sam Masih. Kontraktet gäller till och med säsongen 2019.

– Omoh är en spelare som vi haft ögonen på under en tid. Han har de egenskaper vi söker och passar bra in i sättet vi spelar fotboll. Vi hoppas få honom spelklar till på söndag, säger Sportchef Magnus Sköldmark.

Michael Omoh hade en mycket framgångsrik säsong med Östersunds FK i Superettan 2015 då han gjorde 6 mål och 10 assist på 27 matcher. I år har det blivit 7 matcher i allsvenskan med Östersund.
– Jag har blivit varmt välkomnad och det känns att det är en professionell klubb jag kommit till. Jag träffade Axén för första gången idag, men det var som att vi hade setts innan eftersom han skojade med mig direkt. Jag kommer att jobba hårt och vill hjälpa klubben att vinna matcher, säger Michael Omoh.

Michael Omoh är i första hand tänkt att spela som anfallare men kan också spela yttermittfältare.
– Han har bra fart och är riktigt duktig på att ta sig förbi sin motståndare, säger Magnus Sköldmark.

Spelarfakta:
Position: Anfallare
Född: 1991-08-29
Längd: 183 cm
Moderklubb: Monoe FC
Tidigare klubbar: Dalkurd FF, Östersunds FK
Nationalitet: Nigeria

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908