Succé för kampanjen

Västra Stå

Strax före jul lanserade ÖSK Fotboll kampanjen ”Nu fyller vi Västra Stå”. Målet var att sälja 500 årskort till Västra Stå fram till den 28 februari, dvs tre gånger fler årskort än under hela 2015. Kampanjen har överträffat alla förväntningar. Fram till idag har ÖSK sålt 1 051 årskort till Västra Stå, en sexdubbling av förra årets försäljning.

Kampanjmålet 500 sålda årskort nåddes snabbt, vilket innebar att ÖSK höjde målet till 750. När även den siffran uppnåddes redan i mitten av februari sattes målet till 1 000. Även den siffran har nu passerats.

– Vi har hela vintern känt att trycket efter biljetter till årets säsong är enormt. När vi satte kampanjpriset 799 kr för ett årskort på Västra Stå trodde vi att en tredubbling av förra årets siffror var rimligt, men vi fick snabbt klart för oss att vi underskattat suget efter den allsvenska säsongen, säger Erik Wärlegård, kommunikationsansvarig på ÖSK.

– Det kommer att bli en mäktig stämning på Västra Stå och det känns extra kul att det är så många som inte haft årskort tidigare som tecknat i år. Det här trycket är det överlägset största under mina år i klubben.

Efterfrågan på biljetter till Västra Stå är fortsatt högt och därför har ÖSK beslutat om ett reducerat biljettpris ända fram till den allsvenska premiären den 3 april mot Djurgården. Ett ordinarie årskort till ståplats kostar 1 700 kr. Om man köper kort till Västra Stå innan den 3 april är priset nu 999 kr, dvs ca 60 kr/match.

– Alexander Axén trodde tidigt att vi skulle nå 1 000 sålda årskort till Västra Stå, något han var ganska ensam om. Jag fick krypa till korset, men kontrar nu med ett ”Kubisztal-mål” på 1 250, skrattar Erik Wärlegård.

Sålda årskort på Västra Stå:
2015: 174 stycken
2016: just nu 1051 stycken

För frågor och information kontakta:
Erik Wärlegård, kommunikationsansvarig
070–203 86 59 eller 019 – 16 73 17
erik.warlegard@oskfotboll.se

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908