Målet nått för Västra Stå – nu höjer ÖSK ribban

I december lanserade ÖSK kampanjen ”Nu fyller vi Västra Stå”. Målet var att sälja 500 årskort till Västra Stå före utgången av februari. Under onsdagen passerades den siffran trots att det återstår en hel månad av kampanjen. ÖSK höjer nu målet och satsar mot minst 750 sålda årskort. Förra säsongen såldes totalt 173 årskort till Västra Stå och just nu är klubben uppe i 512 sålda. Det innebär en ökning på fantastiska 200%

– Under mina sex år i klubben har jag aldrig upplevt ett större intresse. Mitt hjärta slår för ­supporterkulturen i Örebro och det känns att vi är på gång att bygga något riktigt starkt till­sammans med supporterföreningen Kubanerna, säger Erik Wärle­gård, kommunikationsansvarig på ÖSK Fotboll och fortsätter.

– Det är många saker som spelar in. Vår fantastiska höstsäsong, att Rinne och Ajdarevic har förlängt sina kontrakt och inte minst nyförvärven Michael Almebäck, Maic Sema och Brendan Hines-Ike. Sedan tror jag att många supportrar upplever en närhet till klubben som kanske saknats tidigare. Nu fortsätter vi kampanja hårt under februari för att nå ut till ännu fler örebroare.

ÖSK:s satsning på Västra Stå är en del i den framtidsvision som styrelsen tagit fram. Att på sikt bli ett allsvenskt topplag med europaspel och att spela en underhållande fotboll inför fullsatta läktare.

ÖSK:s tränare Alexander Axén har sin uppfattning klar om målet för Västra Stå:

– Det är fantastiskt att vi sålt så många årskort, men jag är inte nöjd förrän vi sålt minst 1000. Allt annat vore konstigt med tanke på den starka trupp vi har och det intresse som råder just nu, säger han med glimten i ögat.

För frågor och information kontakta:
Erik Wärlegård, kommunikationsansvarig
019 – 16 73 17
erik.warlegard@oskfotboll.se

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908