Nytändning bland Kubanerna

Supporterföreningen Kubanerna hade under torsdagen årsmöte och som ordförande valdes Konrad Sööder. Vi passade på att ställa några frågor till den nytillträdde ordföranden.

Du valdes under gårdagen till ny ordförande i Kubanerna. Spontana tankar om det?
– Det är såklart en ära att en förening som snart har funnits i 14 år väljer mig till ordförande. Jag har ju varit aktiv i föreningen under en längre tid och det känns inspirerande att nu få ta ordförandeklubban för första gången.

Om du får drömma lite fritt om supporteråret 2016, vad ser du framför dig?
– Vi har många utmaningar strukturellt som vi behöver adressera innan säsongen drar igång, men det ska bli kul att ta tag i dessa. Eftersom att resultatet på läktaren är så direkt kopplat till det sportsliga resultatet så hoppas jag på en härlig inledning på året med många skördade poäng, våren är den nya hösten. Då tror jag att vi kommer kunna göra många riktigt starka insatser på läktaren, det hade varit magiskt. Men min största dröm är att kunna stärka kubanernas varumärke så mycket att ett medlemskap är en självklarhet för varje ÖSKare!

Tillsammans med oss i ÖSK driver ni nu en kampanj på Västra Stå. Varför ska man köpa årskort på just Västra Stå?
– Det korta svaret är för att en så stark gemenskap som finns i supporterleden hittar man inte på många andra platser. I år så är det ett speciellt år på många sätt. För första gången så har vi en stark ekonomisk grund att stå på och kommer kunna genomföra många häftiga och roliga event för alla supportrar, unga som gamla. Så köp ditt årskort och bli en del i gemenskapen på västra!

Någon övrig hälsning?
– Jag vill önska alla ÖSK:are en god jul och ett gott nytt år (det nya året fyllt med sportsliga framgångar för laget i våra hjärtan)

Styrelsen för Kubanerna 2016

Konrad Sööder (ordförande)
Tobias Andersson (vice ordförande)
Zara Nätterdal (kassör)
Kristoffer Lundell
Kal Ström
Fredrik Åkerlund
Angelica Rodenfelt
Andreas Svensson

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908