Astrit Ajdarević återvänder till ÖSK

Astrit Ajdarević i ÖSK-tröjan 2010 Foto: Kenny Tunmats

Astrit Ajdarević är tillbaka i ÖSK och kommer att förstärka laget ytterligare. Parterna är överens om en lösning som sträcker sig över resten av säsongen.

Astrit Ajdarević kommer närmast från belgiska Standard Liege. Under våren var han utlånad till Helsingborg. Säsongen 2010 kom han till ÖSK från Liverpools ungdomsakademi och efter att ha fått sitt genombrott under en succéfylld höst gick han sedan till IFK Norrköping och sedan vidare till Standard Liege. Nu är han alltså tillbaka i Örebro och ÖSK.

- Det känns bra. Jag känner Örebro som klubb och som stad. Min tid i Örebro var jättefin. Sättet det avslutades på var tråkigt men jag har gett min version, och jag hade aldrig något emot Örebro eller fansen. Nu är jag tillbaka och ser fram emot det. Det enda jag kan fokusera på är att hjälpa Örebro att stanna kvar i Allsvenskan, säger Astrit Ajdarević.

Tidigare under sommaren har ÖSK rekryterat Martin Broberg från Djurgården och Pär Ericsson på lån från Kalmar. Nu får laget in ytterligare en offensiv kraft under hösten.

- I Astrit får vi en bollsäker vinnarskalle som kan spela på flera positioner, säger ÖSK:s tränare Alexander Axén.  

Astrit Ajdarević är spelklar till lördagens match mot GIF Sundsvall, och kommer ansluta till Örebro redan på onsdagen.

- Jag känner ju väl till Alexander och vad han gjort tidigare. Det är en bra tränare som gjort bra ifrån sig och är ett respekterat namn. Det ska bli kul att jobba ihop, avslutar Astrit Ajdarević.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908