U21: Förlust mot Djurgården

ÖSK spelade på tisdagen match i U21-serien mot Djurgården. Matchen slutade med en 1-2 förlust för ÖSK. ÖSKs mål gjordes av nyförvärvet Pär Ericsson.

U21-matchen mot Djurgården slutade 1-2. ÖSK tog ledningen tidigt i matchen genom nyförvärvet Pär Ericsson.

– Det var en tuff match. Djurgården leder serien och är ett bra lag. Det var en matchbild, som förutom första kvarten, bestod av att Djurgården drev och spelade ett etablerat anfallsspel och vi fick försvara oss och fokusera oss på omställningar. Jag tycker inte att det var en topprestation av oss, vi har gjort bättre U21 matcher. Synd att vi släpper in ett sent mål. Ser man till antalet målchanser så tycker jag vi kunde fått med oss ett kryss, men ser man till spelmässigt så var Djurgården bättre än oss idag, sa Axel Kjäll efter matchen.

– Jag skulle vilja lyfta fram våra mittbackar Carl Ekstrand Hamrén och Sebastian Ring som gör det riktigt bra mot ett bra motstånd. Tycker även att Jacob Rinne gör en bra match sett över nittio minuter, avslutar Axel Kjäll.

Matchen:
1-0
Pär Eriksson (assist Kalle Holmberg) (7')
1-1 Sebastian Andersson (41')
1-2 Alexander Kärki (83')

Startelva:
Jacob Rinne – Michel Yanez Hernandez, Carl Ekstrand Hamrén, Sebastian Ring, Logi Valgardsson (ut 45') – Felix Möller (ut 64'), Mikael Loön, Ayanda Nkili (ut 64'), Karl Holmberg, Jonathan Lundberg – Pär Eriksson (ut 24')

Ersättare: Douglas Bjäresten (mv), Andreas Klingström (in 24'), Kevin Johansson (in 45'), Marcus Karlsson (in 64'), Almin Masic (in 64'), Alex Hahne

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908