Broberg och Nkili med i truppen mot Malmö

Nyblivne pappan Ayanda Nkili och nyförvärvet Martin Broberg finns med i truppen till hemmamatchen mot Malmö imorgon. Även Christer Lipovac är aktuell för spel efter en tids skadefrånvaro. Jonathan Lundberg (lättare skada) och Carl Ekstrand Hamrén utgår. Avspark 16:00 på Behrn Arena.

Alexander, upplagt för en ÖSK-debut för Martin Broberg imorgon?
– Han kommer att vara delaktig på något sätt.

Hur ska vi ta oss an Malmö den här gången?
– Ungefär som sist men jag hoppas att vi kan ha lite mer boll. Det kommer krävas en högklassig försvarsinsats och kan vi få bort barnsjukdomarna bara så kan vi vinna den här matchen.

Malmö har ju värvat friskt under fönstret. Hur bra koll har du på spelarna som kommit in?
– Jag har koll på dom tre spelare som kommit in, sen hur Åge väljer att spela dom får vi se. Erik Johansson är tillbaka efter avstängning också så dom har lite att välja på. De kommer säkert välja att vila några och med det menar jag inte att dom inte är med utan att dom kanske börjar på bänken. De har Champions League-kval på tisdag och vill säkert ha laget så fräscht som möjligt då. Vi ska fokusera på vår egen insats och jobba med det vi har. Det är viktigast, säger Alexander Axén.

Truppen:
Oscar Jansson
Jacob Rinne
Daniel Björnquist
Patrik Haginge
Logi Valgardsson
Eidur Sigurbjörnsson
Erik Moberg
Ayanda Nkili
Robert Åhman Persson
Nordin Gerzic
Daniel Nordmark
Daniel Gustavsson
Kalle Holmberg
Marcus Pode
Martin Broberg
Christer Lipovac
Christoffer Wiktorsson
Sebastian Ring

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908