Pressrelease: fLER än 1000 Örebroare till Göteborg

Söndagen den 17:e maj spelar Örebro SK final mot IFK Göteborg i Svenska Cupen. Matchen spelas på Gamla Ullevi i Göteborg och intresset för matchen är stort. Arenan beräknas bli slutsåld och upp emot 1000 Örebroare har redan bokat biljett på antingen sittplats eller ståplats som är reserverade för endast ÖSK-supportrar.

Klockan 12:00 öppnar Trädgår´n i Göteborg och på scenen kommer det att bli intervjuer och musik med kända Örebroprofiler, bl. a uppsnack inför matchen med Alexander Axén och Axel Kjäll. Thom Höglund, som nyligen släppte låten ”Om jag finge bo på Västra Stå”, spelar live. Dessutom blir det snack med ÖSK:s vd Simon Åström, liveradio med Svartvita i Stockholm och DJ-set av Jonas Pettersson från Stora Örebro.

– Det här är klubbens största match på många år. Det känns riktigt roligt att göra ett så stort arrangemang tillsammans med supporterföreningen Kubanerna. Det här kommer bli en klassisk ÖSK-dag. Uppladdningen på Trädgår’n, matchen och bussresan … det är upplagt för en positiv fotbollsfest i Göteborg, säger Erik Wärlegård som är medlem- och supporteransvarig på ÖSK Fotboll.

– Det är jättestort intresse från Örebroarna och det är extra roligt att många familjer och äldre åker med i våra bussar. Vi vill skapa en resa och en miljö där alla supportrar känner sig hemma, säger ÖSKs VD Simon Åström.

Biljetter till ÖSK:s sektioner på Gamla Ullevi
Ståplats: Sektion A och O
Säljs online på www.ticnet.se

Sittplats: B1-B4 Fram till fredag 8 maj klockan 14:00 säljs dessa endast på Örebrokompaniet på Olof Palmes Torg. Därefter släpps biljetterna till allmän försäljning på ticnet.se.

Mer information om bussresa och uppladdning på Trädgår’n hittar ni på kampanjsidan: www.cupfinal.se

För frågor och information, vänligen kontakta:
Erik Wärlegård
erik.warlegard@oskfotboll.se