Axén: ”RÅP är aktuell för spel ikväll”

Klockan 19.00 är det avspark på Guldfågeln Arena i kvällens match mellan Kalmar FF och Örebro SK. Vi ringde upp Alexander Axén för att höra om läget i truppen inför matchen.

Daniel Björnquist är tillbaka efter avstängning och Patrik Haginge stod för en imponerande insats mot Hammarby. Hur resonerar du kring ytterbacksplatserna inför kvällens match?
– Det är kanon att det är fler och fler som visar fin form. Det tvingar mig till att göra svåra men roliga val. Jag kommer ge laget till grabbarna 17.30, innan dess kan jag inte avslöja för mycket.

Ni åkte ner till Kalmar under gårdagen. Hur ser upplägget ut?
– Igår kväll hade vi en genomgång av Hammarbymatchen, sen blev det även en frågesport. Nu under dagen har vi haft ett lättare träningspass på gräs på Kalmars träningsanläggning, precis intill Guldfågeln Arena.

Vad i Kalmars spel ska vi se upp med?
– De har gjort tre mål och alla med huvudet. Det är framför allt inläggsspelet och de fasta situationerna som vi måste klara av.

Kalmar har inlett trevande precis som vi. Vad tänker du inför kvällens match?
– De kommer att byta målvakt till kvällens match och har ett mycket offensivt balanserat lag. De kommer köra otroligt offensivt. De skriker efter tre poäng precis som vi.

Bäddar det för att vi ska vara smarta, ligga rätt och ställa om?
– Vi vill spela som vi gjorde mot Hammarby, med den typen av spel.

Det skrevs om Robert Åhman Persson igår. Hur är det med hans svullnad?
– Han är aktuell för spel ikväll.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908