Magnus Wikström får ny roll i ÖSK

Förstora bilden

Magnus Wikström börjar som säljare i ÖSK Elitfotboll AB. Magnus avslutade i höstas sin aktiva fotbollskarriär i ÖSK och tar nu klivet över till säljsidan. Rekryteringen ingår i en uttalad strategi att stärka ÖSKs säljorganisation och arbete med kundrelationer.

ÖSK har ambitionen att på sikt bli till ett lag som ständigt aspirerar på allsvenska topplaceringar med SM-guld och Europaspel. En av förutsättningarna för detta är kraftigt ökad omsättning. Tidigare i år anställde ÖSK två säljare, och rekryteringen av Magnus Wikström är ytterligare ett led i arbetet med att göra klubbens säljorganisation starkare.

– Vi vill alltid bli skickligare på att möta våra partners och se deras behov. Idag handlar sponsring inte bara om hjärta utan framför allt om att kunna ge våra partners en tydlig nytta. Man vill också känna att vi har ett starkt och långsiktigt engagemang i relationen. Med rekryteringen av Magnus förstärker vi vår säljorganisation med en kompetent och positiv kraft som kan sitt ÖSK både utan och innan, säger Simon Åström VD i ÖSK Elitfotboll.
– Magnus är välutbildad och har erfarenhet från mäklarbranschen och hur man skapar starka kundrelationer genom att alltid sätta kunden i centrum. Han är dessutom en ledartyp, något han utvecklat i sin roll som lagkapten i ÖSK.

Magnus Wikström är 37 år och uppvuxen i Örebro. Vid sidan av fotbollen har Magnus arbetat som mäklare och dessutom utbildat sig till diplomerad marknadsekonom. 

– Det är med stolthet jag går in i den nya rollen inom ÖSK Fotboll. Vi står inför härliga utmaningar som klubb, och att få vara en del av detta känns oerhört stimulerande. Skillnaden mot tidigare är att jag inte kommer kunna påverka resultatet på planen, men jag är väl införstådd med att vi alla i ÖSK spelar en viktig roll om vi ska nå de framgångar vi så gärna vill, säger Magnus Wikström.

Wikström tillträder rollen den 1/12.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908