Kommentarer inför matchen mot Helsingborg

Förstora bilden

Imorgon är det dags för match mot Helsingborg. Andra matchen på en vecka mot skånelaget spelas på Olympia med avspark 17.30. ÖSK har tränat på bra i värmen i veckan och gjorde ett avslutande träningspass på Trängen innan avfärden söderut.

Vi tog ett snack med Alexander Axén, Nordin Gerzic, Crespo och Magnus Wikström efter träningen.

Hur har träningsveckan och uppladdningen sett ut?

Alexander Axén
– Vi har jobbat med detaljer i spelet som vi alltid gör. Sen har vi tittat lite extra på hur dom anfaller och hur vi ska möta det. Vi har förberett oss bra tycker jag. Det blir bättre och bättre. Spelarna som varit borta börjar komma i form och det gör att det blir svårare att ta ut laget, så det är precis som det ska vara.

Nordin Gerzic
– Vi har en grymt bra träningsvecka bakom oss. Bra fart och alla är heltaggade inför uppgiften imorgon.

Magnus Wikström
– Vi har förberett oss och jobbat på de saker vi hade kunnat göra bättre sist. Det är några punkter som vi känner att vi borde ändra på för att få en bättre matchbild. Det var jämnt sist och det tror jag det kommer att bli imorgon också. Vi går för tre poäng, absolut. Jag tror att båda lagen jobbar med att hitta förbättringar i sitt spel, sen är det ju lite speciellt att det bara är en vecka emellan mötena. Men det är lika för båda lagen och samma förutsättningar.

Möte mot Helsingborg för andra gången på en vecka. Tankar inför matchen.

Alexander Axén
– Senast så överraskade dom oss lite i sitt sätt att spela och vi trodde inte riktigt att det var så de skulle spela. Vi kunde rätta till det till andra halvlek där vi också är bättre än dom. Det blir en av utmaningarna imorgon, att se hur de kommer att ställa upp och hur de kommer att positionera laget. Om vi ska vinna så måste vi framförallt sätta våra målchanser och förbättra vårt försvarsspel så att de inte kommer till så mycket avslut.

Crespo
– Jag tycker att första mötet med Helsingborg var en jämn match där vi fick med oss en poäng. Nu vet vi vad som krävs och vi kommer att gör allt för att få med oss tre poäng hem. Jag mår bra och försöker jobbar på de grejer som jag missade när jag var borta. Jag kommer att ge allt imorgon och gör jag mål så gör jag mål (skratt).

Nordin Gerzic
– Om man ser på förra matchen så finns det rätt mycket som vi kan göra bättre, nu får vi med oss en poäng trots att vi inte var jättebra. Vi får inte åka på sådana omställningar som vi gjorde hemma på Behrn.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908