ÖSK:s vd skiftar uppdrag inom fotbollen

Förstora bilden

Efter 8 år som vd för ÖSK Elitfotboll AB väljer Jan Karlsson att skifta uppdrag inom elitfotbollen i Sverige. Jan tillträder en ny roll som försäljnings- och marknadsdirektör inom föreningen Svensk Elitfotboll.

– Under mina 8 år på ÖSK har jag haft ett otroligt engagerande och stimulerande uppdrag, där knutna personliga relationer internt som externt betytt oerhört mycket. Glädjen, spänningen och utmaningarna bär jag med mig framåt adderat med övrig erfarenhet inom branschen som nu kommer väl till pass för mitt nya uppdrag inom SEF, säger Jan Karlsson.

– Sedan ÖSK Fotboll bolagiserades och Jan Karlsson kom till oss som vd för 8 år sedan har ÖSK Fotboll utvecklats, vuxit och förändrats en hel del. Jan och övriga medarbetare har haft en stor och viktig del i detta, vilket vi är mycket tacksamma för. Nu önskar vi Jan all lycka i sitt nya arbete och gratulerar SEF till att ha fått en mycket entusiastisk och kunnig medarbetare.

– ÖSK Fotboll inleder omgående arbetet med att finna ny vd och klubbchef som kan vara med att leda och utveckla ÖSK Fotboll till nya och större framgångar på och utanför fotbollsplanen. Vi återkommer inom kort med information om detta, säger Björn Åqvist, ordförande ÖSK Elitfotboll AB.

Jans nya uppdrag, som tillträds under september/oktober i år, innebär ansvar för den kommersiella utvecklingen inom SEF. Den gemensamma visionen bland de 32 medlemsklubbarna (Allsvenskan och Superettan), tillika uppdragsgivare är ”Nordens bästa liga” 2017. För detta krävs utvecklande kommersiella plattformar och kraftigt ökade intäkter, både centralt inom SEF för bägge ligorna som lokalt hos medlemsklubbarna.

För ytterligare information kontakta:
Jan Karlsson: 070-525 88 44
Björn Åqvist: 070-630 74 11
Mats Enqvist, Generalsekreterare SEF: 070-593 77 71

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908