VD:n vid pennan

Måndag liksom lördag koncentrerades givetvis all uppmärksamhet åt våra matcher i Allsvenskan. Att poängskörden sammantaget blev blygsamma 1 poäng grämer givetvis, underligt vore annars. Men att titta i backspegeln tjänar inte mycket till.

Innan hemmamötet mot Gefle föreläste jag för fyra samarbetspartners som samlade sina kunder och personal till matchaktivitet, vilket alltid är mycket trevligt och uppskattat.

Vår tidigare tränare, numera riksinstruktör för SvFF, Urban Hammar körde en utbildning för tränare i samband med matchen mot Gefle, denna grupp var givetvis lite mer pålästa än vanligt, så frågeställningarna och infallsvinklarna blev lite annorlunda.

Skönt att vi i matchen mot Gefle ändå via Nordin snygga frispark kunde få med oss en viktig poäng.

Under styrelsemötet i tisdags kväll presenterades vår nya revisor från Adsum i Västerås. Myckte trevlig, men framförallt kompetent och såklart inspirerad att få uppdraget hos oss.

Vår tidigare revisor var från PWC, men de valde som övriga större bolag inom branschen i Örebro att bli större partners till oss, vilket då blir svårt att förena med ett revisionsuppdrag hos oss. Därav val av revisor utanför länet.

Övrigt på styrelsemötet var ordinarie uppföljning av verksamhetens alla delar. Publiksiffrorna är vi givetvis än så länge inte riktigt nöjda över, vi hoppas att vädret och den stigande tempen likväl som en accelererande spänning i tabellen bidrar till publiksiffror åtminstone över 7000 i snitt.

Under onsdagseftermiddagen besökte jag ledningsgruppen för Kultur och Fritid inom Örebro kommun för att delge mina erfarenheter och syn på ledarskap och organisationsutveckling.

Mycket trevliga och nyfikna åhörare gör dessa typer av föredrag stimulerande.

Helgen innebar förutom bortamatchresan till Borås även ett kärt återseende av en gammal god vän, som nu bor i Oslo. Förutom god mat sent på lördagskvällen hann vi med en runda golf på Lanna Lodge innan han for hem till Norge.

Jan Karlsson, vd ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908