VD:n vid pennan

Efter en veckas semester med sambon och goda vänner i Casablanca, kom vi hem förra lördagen till Örebro. Jag gav mig direkt, via tre tågbyten, ner till Kalmar och bortamatchen på Guldfågeln Arena.

Förlusten sved givetvis och bilturen hem präglades av tystnad och revanschlusta inför torsdagens hemmamöte mot Falkenbergs FF.

Det oavgjorda resultatet i denna drabbning tyckte jag personligen sved mer än förlusten mot Kalmar. Efter spelövertag kändes det som tre poäng var det mest logiska resultatet. Men som vi alla vet - bollen ska in.

Veckan innan söndagsmötet mot IFK Göteborg utgjordes av både udda som ordinära möten med samarbetspartners på hemmaplan samt ett mycket intressant och givande affärsmöte i Manchester i samband med Manchester Uniteds sista hemmamatch för säsongen.

På fredagen hanns det med ett nyttigt och informativt lunchmöte för ungdomsarbetslösheten i Örebro inom projektet matchning.nu innan jag avrundade eftermiddagen med att träffa representanter för Örebroporten för att diskutera lokalfrågor och framtida möjligheter att förbättra mobiltäckningen på Berhn arena.

Sen var vi framme vid helgen, jag tog tåget tidigt lördag förmiddag till föräldrarna som mötte upp vid Alingsås station strax nordost om Göteborg. Ett kärt återseende förstås, det var ett tag sen jag var och hälsade på, härligt att träffas och att få krama om dem en stund.

Morsan bjöd på härlig mat som hon brukar, det blev god soppa till förrätt och laxpasta till varmrätt toppad med underbar parmesan, mums. Söndagsförmiddagen ägnades åt golf med en god vän och några nya trevliga bekantskaper på Göteborgs GK innan eftermiddagens match på Gamla Ullevi, eller nya Gamla Ullevi, eller… Nåväl, matchen var böljande och chanserna i bägge riktningar avlöste varandra. 1-1 i paus och känslan var mycket positiv då vi en bit in i andra halvlek tog kommandot och så när hade fått in 2-1. Ja, IFK hade en hel del chanser och kunde, enligt min icke helt opartiska mening lite snöpligt ta de 3 poäng vi själva så gärna hellre tagit med hem till Närke.

Jan Karlsson, vd ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908