VD:n vid pennan

Förstora bilden

Skönt sommarväder i Stockholm och vid Grimsta IP i måndags, hann dessutom med en runda härlig golf med vänner innan match.

Dottern Amanda som var med som sällskap var dock inte lika road då hennes pollenallergi gjorde sig starkt påmind. Nåväl, själva matchen mot BP var väl inte vår bästa insats under året, detta till trots var vi ändå nära att få med oss 3poäng.

Ärligt talat hade 3 pinnar varit ett rån mot BP som faktiskt var bättre än oss sett över hela matchen, oaktat detta svider det ändå oerhört att tappa 2 poäng den sista minuten. En vända hemma under tisdag för diverse möten och upp åter till huvudstaden för klubbdirektörsmöte under onsdagen.

Vi har en del att utföra tillsammans inom SEF, vilket känns inspirerande. Vår gemensamma utmaning är att enas om de vägval vi behöver ta för att effektivt förädla de tillgångar av rättigheter och produktmöjligheter vi innehar inom ligorna, inte allra minst Allsvenskan. Sedan ägnades såklart mkt av detta möte åt vårt pågående som framtida arbete för att värna och utveckla fotbollens värderingsgrunder.

Torsdagen ägnades åt ett trevligt lunchmöte med våra större företagskunder i Team ÖSK. Fem nya kunder presenterades, Peo berättade om kommande match mot Åtvidaberg och lite till, jag själv omtalade vår smyglansering av mobilbiljett och kunderna ställde engagerande och nyfikna frågor, precis som det skall vara.

Under fredagsmorgonen besökte jag och vår praktikant André den s.k. Bifrostorden, där ett fyrtiotal män till frukost lyssnade intresserat när jag berättade om vår resa från 2012 fram till nuläge och hur vi på ÖSK Fotboll ser på och vill möta framtiden. Även här ställdes många bra och intressanta frågor vilket ger härlig energi till den fortsatta dagen, tillika matchdag.

Under matchen hemma mot Åtvidaberg träffade jag ledarna för de övriga elitlagen på Eyrafältet som ligger i högsta serien, vilket var mycket trevligt. Vi har ju våra olika utmaningar, känns skönt att vi under trevliga och avslappnande former en fredag kväll kan diskutera och i detta fall avnjuta både match och måltid tillsmammans.

Ja, matchen startade ju helt underbart. Kalle fick göra 2 mål och DG 1 innan paus och känslan var snarare 4-0 eller mer än något annat. Fotboll avgörs som vi vet inte efter en halvlek, Åtvidaberg ville något annat, ryckte upp sig och skapade via 2 mål lite väl mycket dramatik och spänning enligt min smak.

Slutet gott, 3-2 efter 93 minuter och upp till 3:e plats!

Nu åker jag min sambo Git på semester en vecka, det blir sol, bad och en eller flera goda böcker och massor av golf. Kommer jag hem i tid blir det självklart tur och retur till Kalmar nästa söndag. Än mer spänning och förhoppningsvis lika många poäng som mot Åtvid.

Jan Karlsson, vd ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908