VD:n vid pennan

Förstora bilden

Denna vecka har vi haft en rad trevliga kundbesök utanför Örebro kommun, jag själv både i Hallsberg, Kumla och Lindesberg samt i helt skiftande branscher.

Våra partners, de nya som befintliga är positiva och glada för vårt Allsvenska avancemang och mycket förväntansfulla inför den kommande säsongen.

På kontoret har det varit en strid ström av privatkunder som vill säkra upp sitt och sina vänners abonnemang för året, kul att träffa glada supporters – ger energi och kraft nu när solen går ned så snabbt om dagarna.

Tränings- och matchningsschemat som är planerat inför seriepremiären känns välbalanserat när det gäller mängd och inriktning på stigande kvalité, allteftersom det drar ihop sig.

I Atlantic Cup som vi blivit inbjudna till i början av februari, arrangeras TV sändningar via Eurosport.

Perfekt givetvis, då vi kan arrangera aktiviteter för allmänheten via vår partner O’Learys – på plats i Örebro!

Visst är det bra, njuta av fin fotboll mot bra motstånd när snön vräker ned, redan om några veckor.

I slutet av februari och i början av mars väntar allsvenskt motstånd på Behrn Arena i form av Kalmar och Falkenberg innan träningslägret i Portugal. Norska Vålerengen gästar Behrn Arena preliminärt 22:a eller 23:e mars. Vi kommer att arrangera matchningstillfällen även på träningslägret i mars, men vi har ännu inte helt bestämt motståndet.
Alla våra matcher hittar du här.

Hör Ni också till dem som drar sig för tandläkaren. Inte för den skull att jag är rädd eller att jag på annat sätt tycker det är obehagligt, snarare tvärtom faktiskt, jag kopplar av när jag lutar mig tillbaka i stolen. Det jag upplever som jobbigt är att man alltid har så dåligt samvete för att man en gång varje år ska förklara bort att det där med daglig användning av tandtråden inte blev av mer än någon vecka efter besöket. Nåväl, efter veckans besök, ska jag verkligen försöka överträffa tills nästa års redan inplanerade tid.

Tillhör Ni dem som är aktiva på social medier – visste Ni att intresset för vår Facebooksida accelererat rejält sista halvåret (ett mått på ökat intresse för vår verksamhet), kul att så många som 12 500 personer gillar ÖSK där nu, hela 45 % mer än vid halvårsskiftet 2013.

Jan Karlsson, vd ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908