Oscar Jansson förlänger med ÖSK Fotboll

Förstora bilden

Idag blev det klart att Oscar Jansson förlänger sitt kontrakt med ÖSK Fotboll. Oscar kom till ÖSK inför säsongen 2013 och var en starkt bidragande orsak till att ÖSK tog steget tillbaka till Allsvenskan.

Oscar, som hade kontrakt till och med 2015, har förlängt med ytterligare 2 år, vilket gör honom till ÖSK:s spelare till och med 2017.

– Vi har haft en bra dialog med Oscar och hans agent Roger Ljung sedan hösten 2013, då diskussionerna inleddes. Det är mycket glädjande att vi nu slutligen är överens, säger Magnus Sköldmark.

Oscar Jansson startade samtliga 30 matcher för ÖSK i Superettan 2013 och lyckades hålla nollan i 11 av dessa matcher. Totalt blev det 21 insläppta mål under fjolårets säsong, det var ÖSK överlägset bäst med i Superettan.

– Oscar är en stor inspiration och ett föredöme för andra spelare, men även för oss ledare. Hans sätt att vara och den inställning och attityd han visar på träning efter träning andas professionalism. Sedan Oscar kom tillbaka från sin proffssejour i England har han visat ett stort klubbhjärta och blivit en profil för hela stan. Det känns därför extra kul att Oscar blir ÖSK trogen de kommande åren, säger Per-Ola Ljung.

– För mig är det här ett sätt att visa att jag älskar ÖSK. Det känns jättekul att klubben ville förlänga och för mig var det aldrig någon tvekan, säger Oscar Jansson.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908