VD:n vid pennan

Förstora bilden

God fortsättning – på vårt Allsvenska år! Det har varit skönt med ledighet för att ladda upp ”batterierna”, men lika härligt att komma tillbaka och träffa arbetskollegorna igen.

Alla utstrålar en oerhörd energi och förhoppning inför årets utmaningar.

Jag firade julen tillsammans med min son Lucas i Portugal, närmare bestämt vid en golfbana jämte den lilla kustorten Cascais, 4 mil nordväst om Lissabon.

Lucas pluggar i USA, North Carolina, där han kombinerar teoretiska studier med golfspel – så att konkurrera och ge utmanande sparring i golfen var bara att glömma. Jag är själv ingen direkt inbiten julmatsälskare, så matkulturen i Portugal passade alldeles utmärkt, då skaldjur och lokalt fångad fisk stod på menyn dagligen.

Under nyårshelgen tog jag och min sambo Git tåget till vänner bosatta i Oslo, Lars och Chatarina. Vi brukar umgås flitigt kring långhelger, mestadels på västkusten där de har stuga, men ibland även i Oslo där de bägge arbetar. Skönt att ta tåget, slå sig ned, koppla av och njuta av en god bok - föredrar detta framför att ta bilen och koncentra sig de 35 milen i bägge riktningarna.

Veckan har ägnats åt kundkontakter, interna samtal med fokus på igångsättning och prioriteringar inom verksamheten samt en del kvällsaktiviteteter såsom 10-årsjubileum på Behrn Hotell och vernissage för konstverken på årets rådhuskalender.

Försäljningen fördubblades vid årets julshop på Krämaren jämfört med 2012. Likaså försäljningen av abonnemang för privatpersoner har gått väldigt bra så här långt, 66 % av helårsbudget för 2014 är redan inbetald.

Har ni inte redan säkrat ert abonnemang för nästa år – välj platserna & köp abonnemangen direkt här på hemsidan !

Jan Karlsson, vd ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908