Robert Åhman Persson klar för ÖSK Fotboll

Förstora bilden

ÖSK Fotboll kan idag stolt presentera mittfältaren Robert Åhman Persson som närmast kommer från spel i AIK. Han har tidigare representerat Malmö FF (2008-2010) och danska Viborg (2007-2008). Robert, som har varit en ryktenas man i media senaste tiden, väljer alltså spel i ÖSK framför flertalet andra klubbar, vilket är oerhört glädjande.

– Jag ser fram emot att få representera ÖSK, bidra till laget och utvecklas på det personliga planet. Det har funnits intresse från klubbar i Sverige och utomlands men det var helheten i Örebro som lockade mig. ÖSK som förening har något spännande på gång och det ska bli roligt att vara med på den resan. Jag har fått väldigt bra intryck av hela tränarstaben, teamet runt laget känns väldigt professionellt, säger Robert Åhman Persson.

– Förutom Roberts kvalitéer som spelare och person är hans erfarenhet från Allsvenskan oerhört värdefull. Vi räknar med att Robert kommer att vara en viktig kugge i centrallinjen. Han har en brinnande vilja att fortsätta utvecklas och fortsätta förbättra sig och det är precis de spelarna vi vill ha. Vi är glada över att ÖSK och miljön kring laget motsvarar hans förväntningar, säger Per-Ola Ljung.

Robert Åhman Persson befinner sig utomlands på semester och kommer ansluta till laget i början på januari då man återsamlas efter julledigheten.


Fakta
Robert Åhman Persson
Position: Mittfält
Längd: 188 cm
Vikt: 83 kg
Moderklubb: Bälinge IF
Född: 1987

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908