VD:n vid pennan

Förstora bilden

A-lag spelarnas sista semestervecka har i skrivande stund snart passerat och det är återsamling för starten på vår uppbyggnadsperiod inför kommande säsong. Samtidigt håller vi som bäst på med att valitétssäkra truppen inför 2014.

Vi känner oss mycket komfortabla med den fantastiska grundstomme vi har som utgångsläge, men har vi självklart behov att komplettera för att rätt möta den skillnad i konkurrens som väntar oss i serien nästa år. Jag har sagt det tidigare men det tåls att repeteras. Den stolthet man känner inför de individer som utgör dagens trupp är fantastisk, vilka fina karaktärer. Därför är det viktigt att de kompletterande spelarna passar in och tillsammans med övriga utvecklar varandra som individer och samtidigt helheten ytterligare.

Marknadsavdelningen arbetar frenetiskt och målinriktat med kundbesök hos våra partners varvat med aktiviteter kopplat till 2014 års matchevenemang.

Om ni alla visste vilket fantastiskt engagemang som ligger bakom deras dagliga driv att utveckla vår ekonomiska bas för framtiden.

Vi söker samtidigt en kompletterande säljresurs som skall bistå i vår kommersiella utveckling, förhoppningsvis ansluter vår nya medarbetare strax efter årsskiftet.

En hel del har ringt in under veckan av de som tidigare haft säsongsabonnemang, många kompletterar med flera sittplatser, vilket givetvis känns bra.

Var med Samuel Wowoah och Tage Liljesson och besökte Börje Larsson och LIF Lindesberg vid deras hemmamatch i veckan. De krossade tabelltvåan Skånela i överlägsen stil och bjöd samtidigt på utomordentligt värdskap. Vi samverkar sen sex år tillbaka, hoppas de tar klivet upp i elitserien igen och då gärna spelar ett antal matcher per år inne i Örebro.

Jag och Alexander Axén föredrog på KPMG dagen på Conventum i torsdags eftermiddag, en trevlig aktivitet med många nyfikna åhörare – snacka om energi.

Morgonen därefter gästade jag och Axel Kjäll Promotion frukosten på Club 254 där Peter Kjellström var konferencier. Trevlig atmosfär och skön publik gjorde vårt uppdrag mer än angenämnt.

För er som läser detta passar jag på att promota vår fina traditionsenliga souvenirbutik på Krämaren. Där kan Ni tillsammans med hela familjen göra inköpsprocessen för julen väldigt kort. Enkelt, trevligt, prisvärt och bekvämt – vad kan man mer begära.

Jan Karlsson, vd ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908