VD:n vid pennan

Förstora bilden

En händelserik och helt ljuvlig semester rundades av med en god middag under onsdagskvällen, detta efter en månad med mycket sol, värme och en rad trevliga aktiviteter och utflykter i vårt underbara land. Skönt att slippa åka utomlands för att njuta av fint väder, inget man varit bortskämd med de senaste åren precis.

Det var länge sedan flugspöt fick vädras, denna sommar passade jag och sonen Lucas på att fiska öring i fina vattendrag i Idrefjällen i samband med en tvådagars far & son-tävling i golf. Perfekt, att kombinera två starka intressen för oss båda, golf på dagarna och fiske på kvällarna. Att vi sedan gick bet på stora fiskar är en annan ”femma”, fisk fick vi men dessa storleksklassas mer som sardiner än ”grilla-över-öppen-eld-storlek”.

Så ett stående avslutande inslag på våra fiskepass innehöll en snabb biltur från fiskevattnet samtidigt som vi ringde hotellets restaurang för att beställa mat innan de stängde köket för kvällen. Vi hade ordnat med salt och tändare som förberedelse från hotellet för grillning, så visst var det pinsamt att ta emot kommentaren, ”fick ni inte fisk idag heller”, när vi satte oss ned på restaurangen för välbehövlig kvällsmat.

Den finaste upplevelsen under sommaren var självklart när min dotter Amanda och hennes Robin gifte sig på en helt förtjusande Almars gård utanför Karlstad. Ett mycket vackert och trevligt bröllop med efterföljande middag och fest. Solen sken i kapp med det vackra bröllopsparet, talen avlöste varandra och en mycket välkomponerad meny avnjöts innan dansen tog vid.

Minnet av vårt bottennapp mot Jönköpings Södra helgen innan var som bortblåst när vi efter en mycket stabil laginsats, spetsat med individuellt fina prestationer bortaslog IFK Värnamo på Finnvedsvallen i fredags. Nu är vi åter i den serieledning vi så gärna bibehåller resten av säsongen.

En kul episod var när jag väntade på att få gratulera spelarna efter matchen. Värnamos målvakt kom fram till en samling barn som trots förlusten ville göra high five med honom. Han i sin tur sträckte fram de stora målvaktshandskarna till dem och bad vänligt men bestämt att de skulle gå ner till älven och slänga i dem.

Anläggandet av nya konstgräset på Behrn Arena går in i sitt slutskede, ett tight tidschema har hållits, vilket självklart varit avgörande då vi redan på onsdag har hemmamatch mot Jönköpings Södra. Jag har under semestern, då jag bor väldigt nära arenan, tittat in och på plats sett den gradvisa förändingen från den dag då den gamla mattan avlägsnades till nuläget då de färdigställer de sista detaljerna, såsom linjer och straffpunkter mm.

14 viktiga och avgörande matcher återstår av årets seriespel, varav 7 hemma på Behrn Arena. Vi ses på plats, där matcherna avgörs på riktigt, tillsammans med dina och mina vänner, tillsammans med övrig publik och förhoppningsvis får vi alla nya bekantskaper på läktaren som alla med oss ger grabbarna den extra kick från åskådarplats som bara vi kan ge dem.

Ses på onsdag – då ger vi järnet tillsammans, på Behrn Arena!

Jan Karlsson, vd ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908