VD:n vid pennan

Förstora bilden

Svensk Fotboll är i stor gemensam sorg då AIKs Ivan Turina hastigt lämnade oss i veckan. Våra tankar är hos Ivans familj, vänner och AIK.

4 poäng blev resultatet av veckans två seriematcher mot halländska lagen Varberg och Falkenberg. Sett till hur söndagens oavgjorda bortamöte mot Falkenberg utvecklades känns det viktigt, efter lite distans, att vi tog en poäng och såg till att Falkenberg bröt sin segersvit. Sedan gäller det självklart att värdera vår insats och ge tiden fram till Länsderbyt mot Degerfors nödvändig eftertanke men framförallt framåtriktad energi.

Kort arbetsvecka i övrigt för kontorspersonalen med Valborgsmässoafton och 1 maj för nödvändig och viktig rekreation. Vi hann dock med mycket innan och efter ledigheten. En del planering inför kommande styrelsemöte nästa vecka, uppföljning av och vidare plan för både partners- som abonnemangsförsäljningen och evenemangsaktiviteter i samband med länsderbyt och matcherna efter det.

Jag och min sambo Git passade på att besöka goda vänner nere i Skåne under Valborg. Trevligt återseende med ingående visning av nyinköpt hästgård mitt ute på landsbygden. Sonen Lucas kom hem från USA under söndagen, skönt att han är hemma, fast han verkar trivas bra med studier och golf i Rocky Mount, en liten stad i North Carolina. Både han och vännen Christer från Halmstad var med under söndagens match på Falkenbergs IP. Bägge försökte vid ett tillfälle förstå att jag var ensam på arenan att tro att bollen faktiskt var inne för 2-1 (det blev resultatlös hörna istället).

Härligt att se Kubanerna och ett antal övriga Örebroare som var på plats för att ge laget extra kraft på Falkenbergs IP. Hoppas nu bara att Crespos skada inte är så allvarlig som många befarade oroligt från läktarplats under söndagskvällen.

Jan Karlsson, vd ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908