U19: Förlust mot Syrianska

Förstora bilden

ÖSKs U19-lag träningsmatchade mot Syrianska i samband med gårdagens träning på Behrn Arena. Det blev förlust med 1-0 i en match som spelades över 2 x 30 minuter.

Tränaren Björn Cervin sa följande efter matchen:
- Jag tycker vi står upp bra emellanåt och har bra intensitet i det vi gör. Vi hittar lite av grunderna i anfallsspelet i uppspelsfasen men jag tycker att vi har svårt att komma vidare från det så att vi får inte igång nåt jättebra eget anfallsspel.

Jag tyckte ni växte in i matchen ...
- Jorå, det böljar lite. Försvarsspelet tycker jag att vi är ganska alerta och rejäla första delen av matchen, sen blir det en period i slutet av första och i inledningen av andra som vi är lite bekväma i överflyttningar och vi är inte riktigt alerta på djupledsbollar bakom bakomlinjen och släpper läget som leder till deras mål. Mot slutet blir det lite hawaii, vi är ju sugna på att kvittera. En ganska ok match ändå, med tanke på att det är första matchen vi spelar tillsammans.

Är det många av grabbarna som tränar i olika miljöer?
- De här tränar mycket ihop men de är nya för varandra inför året. En del kommer från pojklagsfotboll, en del har varit med här tidigare och en del kommer från annat håll så det gäller att få ihop det här till en helhet.

Syrianska hade mer eller mindre sitt A-lag idag?
- Ja, de luftade väl ett par spelare och gjorde ett par byten. Det är ett rätt så bra motstånd för oss, rätt så lagom. De har ju kvalat till tvåan ett par år i rad.

Laguppställning:
Jonathan Thuresson
Alexandre Ekobo (46), Sebastian Heimeryd, Oskar Ålgars, Oscar Fardelin (40)
Philip Holmer (46), Stefan Hannason, Max Lindborg (46), Daniel Johansson
Martin Springfeldt, August Wiklund

Ersättare
Edwin Ahlnäs (40)
Carl Ekstrand-Hamrén(46)
Simon Glännestrand (46)
Joel Nilsson (46)



© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908