VD:n vid pennan

Förstora bilden

Variationsrik vecka sannerligen. Från snötäckta Örebro till soliga Portugal, från högt tempo och verksamhetsutveckling till avkopplande miljöer och trevlig samvaro med golfande vänner.

Måndag till torsdag lunch blev i vanlig ordning lite extra komprimerad för att hinna med vardagsbestyren på hemmaplan innan avfärd för weekend i Cascais, en liten kuststad 4 mil utanför Lissabon.


  • Fortsatta kreativa diskussioner med våra större leverantörer för att finna bästa gemensamma lösningar för att reducera våra kostnader 2013 och framåt.

  • Ett stort antal intervjuer och diskussioner med media som uppföljning på vår information om att ÖSK Fotboll och Malmbergs Elektriska AB går skilda vägar.

  • Vi kommer kortvarigt under 2013 hyra ut några rum i våra kontorslokaler västra läktaren, vår hyresgäst fick lokalerna tillgängliga under veckan och kommer flytta in sin verksamhet under månaden.

  • Förberedelserna för årsstämmorna är i full gång, material tillgängliga för medlemmar och intresserade har lagts ut på hemsidan och programpunkterna för dagen för årsmötena har stämts av, nu återstår hantering och slutförande av detaljerna.

  • Trevliga och givande möten med våra befintliga som nya partners har hunnits med, merparten med positiva affärsuppgörelser som resultat.

  • Vill passa på att ge en stor eloge till våra medarbetare. Från kärnverksamheten (sporten) till de stödjande enheterna marknad och ekonomi. De senaste 3 månaderna har varit påfrestande, självklart med tanke på vår omorganisering och en snävare ekonomisk ram att förhålla oss till. Arbetet, vägen dit och framförallt det fina utfallet av det visar ett individuellt som gemensamt engagemang som verkligen berör, tack - jag är oerhört stolt över Er insats!
  • Avslutningsvis - Veckans höjdpunkt var givetvis att jag och mina vänner under lördagslunchen från Portugal kunde följa delar av vår vinstmatch mot Jönköping Södra via Livesändningen på www.oskfotboll.se.


    Jan Karlsson, vd ÖSK Fotboll

    © ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908