VD:n vid pennan

Förstora bilden

Viktigt denna vecka givetvis att A-laget återigen får bra och succesivt utvecklande matchning inför säsongsstart. Borta mot Djurgården i fredags med stabila insatser överlag gav 2-0 på vinterunderlag. 

På Djurgårdens hemsida kunde man efteråt läsa ”ÖSKs rutin och tyngd blev avgörande i snöstormen”, okey de valde att lägga sin rutin och tyngd på matchen dagen efter och ”åkte på” oavgjort, 1-1 mot nykomlingen Öster.

Vår U21 trupp spelade en snöig träningsmatch mot Rynninge under lördagen, 0-1 i baken och om jag tolkar vår egen Axén rätt finns det en hel del  att jobba med framöver. Allt för att kvalitén på de spelare som kommer underifrån skall blir starkare och mer konkurrenskraftiga – det krävs en oerhörd individuell uppoffring som spelare att ta sig in i A laget.

Kul att vår fystränare för A-laget Jimmy Högberg får möjlighet att kombinera sitt havtidsengagemang inom ÖSK med ansvarsfulla utbildningsuppdrag inom SvFF. Detta lyfter både Jimmys egen som ÖSKs kompetensnivå på sikt.

Bowlingaktivitet under onsdagskvällen med kontoret (alla utom sporten).

Historisk egen resultatrad utan förlust angav starkt självförtroende innan, lika stark som besvikelsen efteråt med knapp pallplats bakom både Greger Korslid, ekonomiansvarig som Marino Rahmberg, evenemangsansvarig. Nåväl, vi hade mkt trevligt, det var det viktigaste... :-)

Bokslutstidernas spurt har inletts, David vår revisor har suttit på kontoret torsdag- fredag och nagelfarit räkenskaperna tillsammans med vår ekonomiansvarige Greger.

Avtackningsaktivitet på konsthallen av Lillian på Örebro Kommun Fritid och Turism under torsdagseftermiddagen. Hon beger sig ned till Ängelholm och nytt jobb som kommundirektör. Finns visst hopp att hon vid vår bortamatch mot Ängelholm 19/9 blir tvungen att ta på sig ÖSK tröja med rosa mössa, håll utkik..., lite häftigt förstås. Vad jag får bjussa på om jag förlorar ett vad är ännu oklart, Lillian har bollen!

Vårt kommersiella arbete går för högtryck liksom förberedelserna inför matchevenemangen, där vi redan via Svenska Cupen matcherna 2:a respektive 9:e mars igångsätter årets spännande tävlingssäsong för A-laget.

Jan Karlsson, vd ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908