VD:n vid pennan

Förstora bilden

Veckan som passerade var händelserik och varierande.

Möten inledde och avslutade veckan med både arenaägaren (Örebroporten Fastigheter) och arenaförvaltaren (Örebro fritid och turism) i aktuella ärenden runt dels vårt engagemang som hyresgäst på Behrn Arena men även om framtida avtal om tränings- och matchförutsättningar på arenan. I de sistnämnda diskussionerna så inbegrips även övriga hyresgäster, såsom skolor och andra föreningar, en inte alltid så enkel ekvation.

Aktiv närvaro på aktivitet i regi av Örebro kommun rörande näringslivets utveckling och förutsättningar gav uppslag och inspiration till dels vår egen nuvarande bearbetning av partners samt även ÖSKs roll vad det gäller affärsrelationer i regionen. Det gäller att vi inom ÖSK inte bara förvaltar denna idag starka roll utan också ser över, är lyhörda och utvecklar.

Matchevenemanget, en del uppslag och idéer har ventilerats i veckan med leverantören för vårt inpasseringssystem (Actor). Mobilanvändningen hos våra konsumenter skapar framtida behov vilket vi självklart ska se möjligheter i - till utveckling och anpassning.

Veckans höjdare är given.
Jag och vår medieansvarige, Michael, besökte A-truppens ”miniläger” på Lanna Lodge och Golfresort. Att se och känna denna energi och otroligt fina stämning som är i och omkring laget stärker känslan ytterligare att vi är på rätt väg inför säsongen.

Vi fick med oss trevliga reportage och några finfina bilder. Måste tillägga att Lanna Lodge andas kvalité och omtanke ”ända ut i fingerspetsarna”. Lokaliteter, känslan för service och det goda fikat jag och Micke bjöds på ”går inte av för hackor”.

Jag och sambon Git avslutade veckan med ett besök hos vänner i Falkenberg, Ni som inte provat på det Spa som numera inryms på Hotell Falkenbergs Strandbad ”The Retreat Club” bör någon gång i närtid prova detta. Vi prövade ett 3 ½ timmes Spapaket kallat "Ivory" och man kände sig oerhört relaxad efter behandlingen och laddad inför måndagen och starten av nästa vecka.

Jan Karlsson, vd ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908