Boris Lumbana förlänger med ÖSK

Förstora bilden

I dagarna blev det klart att Boris Lumbana är klar för ÖSK Fotboll ytterligare två år.

Nu skriver Boris på för 2 säsonger till och följer med ÖSK ner i Superettan nästkommande säsong, med målsättningen att spela så mycket som möjligt och att fightas för att ta ÖSK upp i Allsvenskan igen.

— Det är kul att klubben vill satsa på en, det är en skön känsla man har när man får signa ett nytt kontrakt och känna att man har ett förtroende i grunden, säger Lumbana på tal om hur det känns att ha skrivit på ett nytt kontrakt.

I år har Lumbana fått flytta runt på många olika positioner så som högerback, mittback och mittmittfältare. Totalt spelade Boris 11 matcher i Allsvenskan 2012 efter att ha startat 8st och blivit inbytt i 3st. De har pratat lite om var han kommer spela främst de kommande säsongerna och det är då mittfältet som låter mest intressant.

— Jag är glad för förlängningen och Boris har stått för en del viktiga prestationer under hösten. Boris är en spännande spelare med potential och det är upp till oss att bygga en miljö men också upp till honom att hitta en nivå i allt han gör så att han kan vara med och konkurrera på bästa sätt, säger Per-Ola Ljung.

Nu kommer semestern först och då ska Boris inte bara ta det lugnt utan har planerat att åka till Stockholm och hålla på lite med musiken. Han kommer även uppträda på ÖSK:s avslutningsfest på O´Learys kommande onsdag.

— Nu blir det först att träna privat, sedan åka till Stockholm och hålla på lite med musik. Efter det får man slappna av riktigt ordentligt och ta det lugnt, vara lite med kompisar. Får se om det blir någon utomlandsresa.

— Det ska bli kul (att spela på avslutningsfesten)! Jag fick förfrågan om det och jag tycker alltid det är kul att uppträda och göra sådana saker, jag är bara tacksam när folk frågar en, det ska bli kul!

Nu välkomnar vi Boris till 2 år till med Örebro Sportklubb!

Oscar Larsson

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908