ÖSK vidare i cupen efter två mål av Yasin

Förstora bilden

Ahmed Yasin är utan tvekan namnet för dagen i Örebrofotbollen. När ÖSK besegrade Mariehem med 2-0 (1-0) gjorde Yasin båda målen. Med sina mål tidigare i veckan är Yasin het som en spis för närvarande.

Yasin slog till en gång i vardera halvleken. Första målet kom efter en halvtimme och andra nästan omgående i den andra halvleken. Yasin som representerat Irak landslag kliver nu verkligen fram och utmanar om en startplats i mötet med Gefle på fredag.

- Äntligen börjar målen ramla in. Det är ett bevis på att formen är bra. Jag har spelat toppforward i 1,5 – 2 månader och börjar lära mig. Jag gillar att springa mycket i djupled, det passar mig bäst. Tidigare har jag spelat yttermittfältare, sa Ahmed Yasin efter matchen.

Första målet kom på en hörna.

- Bamberg slog in bollen, Sphetim Hasani skarvade den vidare och jag tryckte in bollen vid bortre stolpen. Andra målet var en retur sedan Hasani först träffat ribban, berättade Yasin.

ÖSK hade mycket boll och kontrollerade händelserna på planen i stor utsträckning.

- Det såg ut som jag ville. Stort bollinnehav och bra kvalité i vårt passningsspel, sa ÖSK tränaren Per Ola Ljung efteråt.

ÖSK tränaren, som naturligtvis är en försiktig general, ville inte ge någon individuell spelarkritik.

- Vi gjorde det vi skulle. Men så mycket kan jag säga som att vårt mittfält fungerade bra.

Mittfältet var nykomponerat denna gång och bestod av Kalle Holmberg – Daniel Bamberg – Tobias Grahn – Mohammed Said.

Noteras kan också att Tomer Chensinski vaktade målet.

Mariehem gjorde ett bra intryck på PO Ljung.

- De ligger tvåa i serien med en match mindre spelad.

ÖSK laget i sin helhet som man startade matchen.

Målvakt: Tomer Chensinski

Backlinje: Patrik Haginge, Ilir Berisha, Christoffer Wiktorsson, Samuel Wowah

Mittfält: Kalle Holmberg, Daniel Bamberg, Tobias Grahn, Mohammed Said

Anfall: Sphetim Hasani, Ahmed Yasin

Roland Andersson

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908