"Min sämsta match i år"

Förstora bilden

Ivan Óbolo hade inför matchen mot ÖSK gjort fem mål på de fyra senaste matcherna mellan lagen. Denna gång mötte han Michael Almebäck och blev mållös.

Du spelade mot Ivan Óbolo, av många ansedd som Allsvenskans bäste spelare, hur går tankarna inför en sådan motståndare?

— Man känner respekt, helt klart. Han har ju varit inblandad i nästan alla mål AIK gjort i år så det är klart att man måste hålla koll på honom. Han är en väldigt bra targetspelare, stark i luften och duktig på att suga in och skydda bollen. Det som gör honom speciell är att han också har en grym spelförståelse och alltid vet vad han ska göra med bollen.

 

Är han Allsvenskans bäste forward?

— Ja. Den bäste jag mött i år i alla fall.

 

Vad tycker du om din egen insats?

— Inte särskilt nöjd, min sämsta match i år tycker jag. Men Óbolo blev ju mållös så något bra gjorde man väl.

 

Var frisparken som föregick AIK:s kvittering korrekt dömd i dina ögon?

— Svårt och säga, jag inte sett någon repris på situationen ännu. Spontant kändes den hård dömd, jag träffar onekligen bollen även om satsningen är aningen tuff. Domaren tyckte jag gick för hårt fram men den var inte solklar.

 

Sett till hela matchen, är du nöjd med 1-1?

— Nöjd kan jag inte säga att jag är. Man vill ju vinna varje match och jag tycker vi borde tagit tre poäng med oss idag. Men AIK är ändå seriens bästa bortalag hittills så någon katastrof är det inte. Det bara att vinna nästa match istället.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908