Ahmed Yasin lämnar ÖSK

Foto: MSUN / Mikael Sundberg

Vid årsskiftet löpte Ahmed Yasins avtal med ÖSK ut. Nu står det klart att han lämnar klubben och fortsätter sin karriär i Al Kholood i Saudiarabien. Vi vill därför tacka Ahmed för hans tid i ÖSK och önska honom lycka till i sin nya klubb.

– Ahmed har varit rak mot mig hela vägen att hans målsättning var att komma iväg på ett nytt äventyr utomlands. Han har vetat att dörren alltid varit öppen för honom i ÖSK och även om jag hoppats att han skulle bli kvar förstår jag att han vill ta denna chansen. Ahmed har tagit ett stort ansvar för klubben och varit viktig för oss varje dag. Han är oerhört professionell, lojal och gör sitt bästa varje dag.
Som tränare är han väldigt bra att jobba tillsammans med. Jag önskar honom stort lycka till i sin nya klubb och räknar med att se honom på läktaren när han är hemma i Örebro, säger huvudtränare Christian Järdler.

Ahmed Yasin har under sina två sejourer i ÖSK noterats för över 130 tävlingsmatcher. Den första sejouren var mellan 2011 och 2015. Därefter flyttade Ahmed utomlands och spelade för danska Aarhus GF, Muathier SC och Al-Khor SC i Qatar samt turkiska Denizlispor. På svensk mark har Ahmed även representerat AIK och BK Häcken.

Under sommaren 2021 återvände Ahmed till Örebro. Han drogs då med en korsbandsskada och därför dröjde det till de sista tre omgångarna av Allsvenskan innan Ahmed var tillbaka på planen. Därefter förlängde Ahmed sitt avtal med ÖSK över 2022 och spelade 26 matcher i Superettan och gjorde tre mål. När avtalet nu löpt ut vid årsskiftet står det klart att Ahmed lämnar ÖSK. Ny klubb blir Al Kholood i Saudiarabien.

– Jag vill tacka alla spelare, tränare och supportrar för detta år. Hur tufft och svårt det än har varit har vi stått varandra nära hela vägen till slutet. Alla som bryr sig om den här klubben ville ha ett bättre slut på säsongen men jag är säker på att vi snart får se ÖSK där klubben hör hemma. Stort tack för allt, säger Ahmed Yasin.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908