Tommy Wirtanen lämnar ÖSK för IFK Mariehamn

Förstora bilden

ÖSK Fotboll och IFK Mariehamn är överens om en övergång för Tommy Wirtanen.

- Tommy Wirtanen har varit ett föredöme som spelare i ÖSK Fotboll både på och utanför plan, säger sportchef Lennart Sjögren.

Tommy Wirtanen värvades till ÖSK Fotboll från Åländska IFK Mariehamn 2009 och var då främst tilltänkt som anfallare i det utpräglade 4-3-3 systemet som Sixten Boström mönstrade. Med tiden i ÖSK har Tommy visat upp ett brett spelsinne och har spelat på i princip samtliga positioner.

- Vi har kommit överens om att avsluta avtalet i förtid och nu får Tommy möjlighet att återvända hem till Mariehamn och få bra matchning i de avslutande omgångarna i Finska Ligan.

Vi tackar Tommy för de åren han gjort i ÖSK Fotboll där han tillfört ÖSK mycket som spelare och person och önskar honom stort lycka till i framtiden, säger Lennart Sjögren.

- Det känns förstås tudelat. Jag har haft en fantastisk tid i Örebro. Jag blev väldigt väl mottagen från första början och har fått många goda vänner under resans lopp. I och med att jag fått begränsat med speltid sista månaderna så kändes det rätt när det blev aktuellt med Mariehamn, säger Tommy Wirtanen.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908