Hasani: "Vi är inte tillräckligt aggressiva"

Förstora bilden

Sphetim Hasani gjorde sin första match för ÖSK när man på söndagseftermiddagen besökte Råsunda och AIK. Matchen slutade med förlust och 3-0 till AIK.

Sphetim Hasani blev klar för spel med ÖSK sent på fredagseftermiddagen, på lördagen gjorde han sin första träning för att på söndagen debutera i ÖSK-tröjan.

- Det var en svår match för oss såklart. AIK är inne i en bra period och det rullar deras väg, sen är dom tunga att möta här på Råsunda. Vi är inte tillräckligt aggressiva, de får rulla runt för mycket och vi får jaga hela tiden. Vi har inte tillräckligt med bra eget spel när vi vinner bollen, det blir för mycket upp och ner. Vi måste bli bättre på att kunna hålla bållen längre, säger Sphetim Hasani.

Hur ska ni bli det?

- För min del är det skönt att det är ett litet mini-uppehåll där jag får träna och lära känna laget lite bättre.

Vad tycker du om din egen insats idag?

- Nej, det är en 3-0 förlust och då ska man inte var nöjd. Men jag försökte jobba på och hjälpa laget så mycket jag kunde.

Shpetim Hasani kom från IFK Norrköping där han tidigare spelat med Daniel Bamberg. Frågan är när de kan börja hitta varandra.

- Det hoppas jag att det kommer göra. Vi känner varandra ganska bra och vet ungefär hur vi jobbar på plan. Jag hoppas at det lossnar och vet att när det gör det så kommer det bli bra.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908