Johan Mårtensson klar för ÖSK: "En spelare jag alltid velat ha"

Den 27-årige innermittfältaren Johan Mårtensson är klar för ÖSK. Under fredagen skrev han på ett kontrakt som sträcker sig över säsongen 2019.
– Johan är en spelare som jag alltid velat ha, säger Alexander Axén.

Johan Mårtensson kommer närmast från Helsingborgs IF och återförenas nu med tränare Alexander Axén. De jobbade med varandra i GAIS innan Johan Mårtensson blev utlandsproffs i holländska FC Utrecht.

– Jag har bara positiva saker att säga om Johan. Vi lärde känna varandra under min tid i GAIS och det känns riktigt kul att han väljer att komma till oss. Han är passningsorienterad, har bra fart och jag tror att vi kommer få se honom släppa loss i ÖSK-tröjan, säger Alexander Axén.

Johan Mårtensson har rötterna i Skövde och moderklubben är Ulvåkers IF. Han har representerat Sverige i U19, U21 och har även varit med på landslagets januariturné 2015.

– Allt kändes väldigt bra med ÖSK och jag gillar klubbens sätt att spela fotboll på. Jag lärde mig mycket av Alexander under min tid i GAIS och jag ser fram emot att jobba med honom igen. Jag kommer ge mitt allt varje dag för att ÖSK ska bli så framgångsrika som möjligt, säger Johan Mårtensson

– Johan är en klasspelare som stärker oss direkt. Dialogen med Helsingborg har varit bra och konstruktiv, säger sportchef Magnus Sköldmark.

Spelarfakta Johan Mårtensson
Född: 16 februari 1989
Längd: 180 cm
Position: Central mittfältare
Moderklubb: Ulvåkers IF
Tidigare klubbar: Tibro AIK, Skövde AIK, GAIS, FC Utrecht, Helsingborgs IF

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908