Försvarstalangen Axel Påhlsson till ÖSK

De inbitna supportrarna känner igen namnet Axel Påhlsson från ÖSK:s U21-matcher under 2015. Nu är det klart att 18-årige Tibrosonen flyttar till Örebro och ansluter till ÖSK:s U19-trupp.
– När jag var här första gången kände jag direkt att ÖSK var en bra klubb. Jag trivdes och tänkte att får jag chansen att komma hit vill jag ta den.

Chansen kom och Axel Påhlsson är redan på plats i Örebro och har flyttat in i Lukman Murads gamla lägenhet i Ladugårdsängen. Påhlsson ser sig själv främst som mittback men har även spelat ytterback och yttermittfältare i ett fåtal matcher.
– Jag lever mycket på min snabbhet, är slitstark och har någorlunda bra vänsterfot i alla fall. (skratt)

Ett år att imponera på ÖSK-ledningen
Axel Påhlsson är född 1997 och har således ett år kvar i U19-miljön innan han blir för gammal.
– Jag har ett år kvar med U19 och om man sedan ska fortsätta i klubben är steget vidare endast genom ett a-lagskontrakt. Jag vet att jag har ett år på mig att utvecklas och förhoppningsvis ta mig vidare till a-laget.

Potentialen finns där och Axel har redan hunnit göra ett gott intryck på Rickard Torstensson, tränare för ÖSK:s U19-lag.
– Det är en kanonkille och man ser att det finns bra kvalitet i honom, säger Torstensson som är igång med att starta upp onsdagens träningspass.

Vi säger varmt välkommen till ÖSK, Axel. 

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908