VD:n vid pennan

Det blev en kort omväxlande "helgdagsvecka" där hemmamatchen mot Djurgården så klart var den givna höjdpunkten som vi alla såg fram emot. Måndagen innebar kort träff med marknadsavdelningen innan några egna affärsmöten i Örebro.

Tisdagslunchen ägnades åt våra kära Team ÖSK-partners på Scandic Grand. Alexander Axén gästade och informerade om läget inför veckans match såväl som gav korta reflektioner om senaste matchresultaten och känslan så här långt av årets seriespel. Vår marknadschef Eva Palmér berättade om vad som sägs på de gemensamma marknadsmötena vi har inom SEF och hur vi ser på våra möjligheter att attrahera mer publik till våra Allsvenska matcher.

Under onsdagen genomfördes partävling i golf på Lanna Lodge inom Club 254 (de företag som hyr VIP stolar på 4:e våningen ingår i nätverket). Alltid lika trevlig sammankomst som avslutades med mat o prisutdelning på kvällen. Axel Kjäll gästade och berättade om känslan och våra förutsättningar inför fredagens match mot Djurgården.

Så blev det slutligen matchdag som fick avrunda vårsäsongen innan VM uppehållet.

Innan avspark genomförde jag tre korta informationsträffar på norra läktaren innan jag och Björn Åquist gratulerade vår eminenta läkare Ulf Nordström som i veckan fyllde jämna 50.

Härliga 9 500 i publiken fick dessvärre se vårt kära ÖSK förlora med 0-1, där oavgjort enligt mig hade varit ett mer rättvist resultat.

Helgen fick läka förtreten över förlusten, skönt då med härligt sommarväder när maj avslutades och juni gjorde solig entré.

Jan Karlsson, vd ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908