Örebrosonen Daniel Björnquist klar för comeback i ÖSK

Efter en ettårig sejour i AFC Eskilstuna är det nu klart att Daniel Björnquist återvänder till hemstaden Örebro för spel i Örebro SK.

– Vi är mycket glada att ”Sköllerstaexpressen” Daniel Björnquist är tillbaka. Kontraktet är skrivet på tre år. I Daniel får vi en spelare med stor allsvensk rutin, han är stark i defensiven och är alltid med i det offensiva spelet, säger sportchef Magnus Sköldmark.

– Jag har haft en bra säsong i AFC och fått stort förtroende, men när chansen med ÖSK dök upp kändes det rätt direkt. Örebro är hemma och jag har haft en tät dialog med Axel (Kjäll) ända sedan han tog över i somras. Jag tror mycket på det klubben vill bygga och ser fram emot att ta på mig den svartvita tröjan igen, säger Daniel Björnquist.

Med Daniel Björnquist i ÖSK förstärks den lokala prägeln i ett redan starkt lokalt förankrat lag.

– ”Dajje” har en säregen förmåga att alltid maximera varje träning och match. Han har haft en stark säsong i AFC och kommer tillbaka till ÖSK med nyttiga erfarenheter. Hans egenskaper som spelare och person rimmar väldigt bra med det som vi vill bygga. Hans starka kopplingar till ÖSK som klubb och Örebro som stad värderar vi högt, säger Axel Kjäll.

Daniel Björnquist är ÖSK:s andra värvning inför säsongen 2018. I november värvades finske landslagsmannen och försvararen Albin Granlund från IFK Mariehamn.

Daniel Björnquist kommer att spela i tröja nummer 2.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908