VD:n vid pennan

Förstora bilden

Skönt att alla är tillbaka efter jul- och nyårsledigheten, kontoret lever upp med alla skiftande aktiviteter, vilket ger kraft och energi.

Veckans höjdare var givetvis att Oscar Jansson meddelades av Erik Hamrén att han skulle vara med på landslagets januariturné, detta som enda spelare i Superettan.

Ett otroligt kul och fint erkännande för Oscar, självklart även för oss inom ÖSK, vilket gav oss ytterligare bekräftelse på att vi är på rätt väg.

Efter en ”rek” resa till Amsterdam under veckan, där vi avgjorde boende, konferensförutsättningar, mat och aktiviteter för vår partnersresa i mars, tog diverse kundkontakter över resterande arbetsvecka varvat med förberedande aktiviteter för vårt Örebrogemensamma projekt Fotbollsforum Örebro.

Vår samarbetspartner i Skövde BAES startade i veckan sin bearbetning av våra drygt 540 företagkunder som tillsammans utgör 1908 klubben. Ägaren och grundaren till BAES Bo Andersson talade jag med förra veckan, han hyste mycket goda förhoppningar inför årets säljaktiviteter, vilket självklart är glädjande.

Trots att jag inte är den som avlägger massa nyårslöften som allt som oftast går ut på att leva sundare, har året påbörjats med en rad egna sportaktiviteter i ovanligt hög koncentration, såsom tennis, badminton och löpning. Man märker en klar uppiggande effekt, ja trots att jag inte alla gånger vinner de ibland tuffa bataljerna känner man sig upprymd.

Andra saker som får en upprymd är den nära omgivningens små egenheter som exempelvis förhållandet mellan Axén och drycken Coca Cola.

Han har inte bara bunkrat upp ett lager på kontoret. Nej, nu har han även lyckats installera en egen kyl vid sittplatsen för miniburkarna. Försökte vid något matchtillfälle förra året erbjuda honom läskande dryck till maten, han beställde en cola och jag hämtade den dryck de hade tillgängligt och det var märket Pepsi. Detta var inte OK. Så ett tips, ska ni någonsin bjuda vår Spelautvecklingsansvarige tränare på något läskande till maten ska det vara ”riktig” Coca Cola - inget annat.

Jan Karlsson, vd ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908