Välkommen Blessing!

18-årige Blessing Asumang Dankwah ansluter till ÖSK från Accra Lions FC.

– Vi har väntat ett tag men nu när allt är klart är det väldigt roligt att få in en mycket bra fotbollsspelare och sympatisk person till klubben. Blessing är en kille med unika egenskaper i sin djupledsförmåga och speed. Det är också en kille som vi behöver förstå kommer från en annan kontinent, ett annat land och ett annat klimat. Där vi behöver ta hand om honom och ge honom de bästa förutsättningarna. Kan vi göra det så kan det här bli riktigt bra både för klubben och Blessing samt vår gemensamma utveckling och resa framåt, säger ÖSK:s sportchef Enes Ahmetovic.

Blessing Asumang Dankwah är född 2006 i Ghana. I januari 2024 skrev han på för storlaget Accra Lions FC i sitt hemland. Den snabbe ytteranfallaren har sedan dess stått för fem mål och två assist på 31 matcher i ghananska Premier League. Blessing har även representerat Ghanas U17- och U20-lag.

Nu står det klart att ÖSK fotboll blir hans nästa klubb i karriären. Han ansluter till svartvitt på lån över säsongen med en option där ÖSK äger möjligheten att permantisera övergången till ett avtal som sträcker sig över 2029. Vi hälsar Blessing varmt välkommen till Örebro!

– Det känns underbart att få den här möjligheten att ta nästa steg i min karriär. Jag kommer hit för att visa vem jag är och för att hjälpa laget så gott jag kan. Alla har varit väldigt välkomnande mot mig och jag ser verkligen fram emot att också få träffa klubbens supportrar, säger Blessing Asumang Dankwah.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908