Välkommen Line Hammarland!

Den 19-årige mittfältaren ansluter från KIF Örebro.
– Line är en spelare som vi känt till i många år och som varit på provspel hos oss tidigare. Nu passade det för båda parter att hon ansluter till oss, vilket vi är mycket glada över. Hon är en vänsterfotad mittfältare som har ett bra tillslag och är fysiskt stark. Dessutom är det roligt med en ung spelare från Örebro som vi så klart hoppas ska fortsätta sin utveckling och ta nya kliv tillsammans med oss under 2025, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.
Line Hammarland är född 2005 och har IK Sturehov som moderklubb. Hon seniordebuterade som 13-åring i division 3 och spelade sedan i Sturehovs damlag till och med säsongen 2022. Därefter tog hon steget till KIF Örebro där hon debuterade i Svenska Cupens gruppspel. Under sina två säsonger i KIF blev det även 29 matcher i F19-serien.
Nu tar Line steget till ÖSK och har skrivit på ett ettårsavtal. Vi hälsar henne varmt välkommen till klubben!
- – När jag provtränade så kände jag mig väldigt välkommen från första dagen och att det är ett härligt gäng. Sedan är det också en utvecklande miljö med bra ledare, ett roligt spelsätt och stort fokus på individuell utveckling. Det ska bli en väldigt spännande säsong med roliga derbyn och jag hoppas så klart kunna ta en startplats och bidra med det jag kan. Både på planen men även utanför. Jag är verkligen taggad, säger Line Hammarland.