Välkommen Hampus Söderström!

24-årige Hampus Söderström ansluter till ÖSK från Hammarby TFF.
– Vi är glada att kunna välkomna Hampus till Örebro. Han har historiskt huserat på mittfältet för att på senare tid flytta ner i försvaret. Det är som försvarare han kommer till oss även om det knappast är någon nackdel att han behärskar flera positioner. Han kommer hit som en spelskicklig, aggressiv och duellstark spelare som redan är inkörd på ett liknande arbetssätt vilket bäddar för en snabb acklimatiseringsperiod. Jag känner mig väldigt trygg i att han kommer passa väl in i vår grupp och i den kultur vi försöker skapa, vilket såklart är väldigt viktigt när vi rekryterar spelare, säger ÖSK:s sportchef Enes Ahmetovic.
Hampus Söderström är född 2000 och har Ösmö GIF som moderklubb. Han representerade sedan Hammarbys akademi innan han seniordebuterade i IK Frej säsongen 2020. Därefter har han spelat för den belarusiska klubben Rukh Brest, Sollentuna FK, Skövde AIK och nu senast Hammarby TFF.
Under en och en halv säsong i HTFF noterades Hampus för 36 matcher och fyra mål i Ettan Norra. Nu står det klart att ÖSK blir Hampus nästa klubb då han skrivit på ett fyraårsavtal. Vi hälsar honom varmt välkommen.
– Det känns skitkul att komma till ÖSK. En klubb med lång historia och väldigt bra fans. Det är ett ungt och hungrigt lag med ambitioner att spela ett anfallsinriktat spel som jag trivs med. Jag är taggad på att komma i gång och vara med i att bygga en tydlig identitet och vinna så mycket fotbollsmatcher som möjligt, säger Hampus Söderström.