Sandra Johansson förstärker damlagets ledarstab
Sandra Johansson kliver in i rollen som assisterande tränare för damlaget.
– Det känns väldigt kul att Sandra kommer in och förstärker ledarstaben. Hon kommer från flera år i KIF:s organisarion där hon varit väldigt uppskattad för sitt sätt att arbeta med individuell utveckling och analys med individen i fokus. Med Sandra på plats tar vi ännu ett kliv mot att optimera vår tränings- och utvecklingsmiljö för spelarna, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.
Sandra Johansson kommer senast från fem säsonger i KIF Örebro där hon varit en del av ledarstaben kring klubbens F19-lag. Innan dess har hon dessutom varit assisterande tränare för ÖSK Söder. Nu återvänder hon till svartvitt och kommer in som ny assisterande tränare till Dennis Gabrielsson. Vi hälsar Sandra varmt välkommen till klubben.
– Jag blev presenterad en roll där jag ska ansvara för individuell utveckling i träning och individuell videoanalys. Det är något som jag tycker är väldigt viktigt och roligt att jobba med. Sedan tycker jag även tränings- och matchupplägget känns spännande så de sakerna ihop gjorde att jag valde att ta klivet till ÖSK. Jag ser fram emot att säsongen ska dra igång, säger Sandra Johansson.