Välkommen Molly Wiklander!

21-årige anfallaren Molly Wiklander ansluter till ÖSK från Brøndby. Vi hälsar henne varmt välkommen till Örebro.

– Vi är så klart glada att Molly väljer att komma hit till oss. Det är en spelare som jobbar hårt, är vass i djupled och har en bra avslutsteknik. Trots sin unga ålder har hon gjort flera år på elitnivå och visat att hon kan prestera i olika miljöer. Hon vet vad som krävs i form av hårt arbete och att hela tiden vilja bli bättre och i det avseendet är Molly ett föredöme, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.

Molly Wiklander är född 2003 och har Smedby AIS som moderklubb. Hon seniordebuterade i Smedby och representerade även Lindö FF innan hon skrev på för IFK Norrköping inför säsongen 2020. I IFK var Molly med och tog laget från division 1 till OBOS Damallsvenskan.

Under säsongen 2023 var Molly utlånad till Sundsvalls DFF där hon noterades för 17 mål på 26 matcher i Elitettan. Därefter återvände hon till IFK Norrköping och såldes sedan till danska Brøndby under sommaren 2024.

Under hösten i Danmark stod Molly bland annat för ett avgörande mål i kvalmatchen till UEFA Womens Champions League mot ukrainska FC Kolos Kovalivka. Totalt blev det åtta matcher i Brøndby för Molly som nu återvänder till Sverige och Elitettan. Anfallaren är klar för ÖSK Fotboll och har skrivit på ett tvåårskontrakt.

• – Det känns jätteroligt att vara här och det ska bli väldigt kul att träffa tjejerna i laget. ÖSK är en anrik förening som nu också tagit steg på damsidan och det känns som en spännande resa att få vara med på. Jag har spelat med Grace, Nora och Sofia innan och de har bara sagt fina saker om klubben. Men jag väljer inte ÖSK för vänner utan för att jag tror att det är rätt plats för mig att fortsätta utvecklas och hitta självförtroendet igen, säger Molly Wiklander.
© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908