Välkommen Miranda Bergsten!

Målvakten Miranda Bergsten ansluter från Rynninge IK och skriver på ett avtal över säsongen 2025.

– Miranda är en lokal och lovande målvakt som medans hon tillhört Rynninge också varit med på våra träningar till och från under hösten. Nu väljer vi att ta in henne permanent i vår miljö för att stärka upp på målvaktsposten och förhoppningsvis kommer hon fortsätta ta steg och utvecklas. Det är en härlig tjej som alltid ger allt och hela tiden vill bli bättre. Därmed tror jag att hon har alla föruttsättningar att lyckas ta nästa steg i ÖSK, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.

Miranda Bergsten är född 2004 och har Rynninge IK som moderklubb. Hon började spela fotboll i moderklubben när hon var fem år och sedan dess har det varit hennes klubb. Efter en resa genom ungdomslagen kom seniordebuten för då 17-åriga Miranda säsongen 2021 i division 1 mot just ÖSK. Under hennes 15 år i klubben har det blivit totalt 67 tävlingsmatcher i A-laget för den 20-åriga målvakten som nu fortsätter karriären i ÖSK.

Med glädje hälsar vi Miranda varmt välkommen till Örebro SK.

– När jag tidigare mött ÖSK så har jag tyckt att de varit ett bra lag som är tuffa att möta och inte ger något gratis. Därför ska det bli väldigt spännande och roligt att få ta klivet upp till ÖSK och Elitettan. Jag ser det som en stor möjlighet att fortsätta utvecklas som målvakt samtidigt som man såklart också vill vara med och konkurrera om startplatsen. Jag ser fram emot att sätta igång och hoppas kunna bidra så mycket jag kan både på och utanför planen för att vi ska nå våra mål med att etablera oss i Elitettan, säger Miranda Bergsten.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908