Tack Jonas Bohlin!

Jonas Bohlin lämnar rollen som herrlagets målvaktstränare.

– Jag har på kort tid fått möjligheten att skaffa mig en uppfattning om Jonas som målvaktstränare och som person. Han är en omtyckt herre och en målvaktstränare som fullföljt sitt uppdrag hos oss i ÖSK på ett fint vis. Det är en kompetent yrkesperson såväl inom ÖSK:s dörrar som utanför vilket innebär att han också har ett grymt civilt jobb. Tyvärr försämrar det våra möjligheter att ha honom här på alla träningar och matcher, vilket är något vi eftersträvar. Av den anledningen får vi för den här gången säga ett enormt stort tack till Jonas och önska honom ett mycket stort lycka till i framtiden, säger ÖSK:s sportchef Enes Ahmetovic.

Jonas Bohlin började som målvaktstränare i ÖSK:s akademi och tog sedan steget upp inför säsongen 2018. Under sju säsonger har han varit en viktig del av herrlagets ledarstab och lagt ned ett hårt arbete för våra målvakter. Parallellt med tjänsten hos ÖSK har Jonas även arbetat som polis på deltid.

Nu står det klart att Jonas Bohlin inte kommer fortsätta i sin roll till nästa år.

– Efter sju år som målvaktstränare i ÖSK:s herrlag erbjuds jag inte den rollen inför säsongen 2025. Jag har trivts väldigt bra med uppdraget. Tillsammans med duktiga målvakter har jag växt och utvecklat mig själv som tränare. Jag har haft förmånen att jobba med flertalet skickliga tränare genom åren och vi har lärt oss mycket om och av varandra. Jag kommer kika runt efter nya fotbollsutmaningar 2025. Om det blir inom eller utanför ÖSK återstår att se. Och till sist - vilka fantastiska supportrar ÖSK har. Forza svartvitt, säger Jonas Bohlin.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908