Ida Sörling skriver på
Mittfältaren Ida Sörling är klar för ÖSK Fotboll.
– Ida är en mittfältare som gillar att vara väldigt delaktig i spelet. Hon är bra på att uppfatta ytor där hon kan kan bli spelbar, fylla på i straffområdet och behärskar flera roller på det centrala mittfältet. Hon kommer med erfarenhet från Elitettan trots sin unga ålder och vi hoppas att hon kan ta nästa steg hos oss. Det ska bli väldigt kul att se Ida i den svartvita tröjan, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.
19-åriga Ida Sörling ansluter från Bollstanäs SK som också är hennes moderklubb. Hon seniordebuterade under säsongen 2022 när Bollstanäs vann division 1. Därefter har hon spelat två säsonger i Elitettan där hon stått för 29 matcher och fyra mål.
Nu väntar spel i ÖSK för Ida som skrivit på ett avtal över säsongen 2025. Vi hälsar henne varmt välkommen till Örebro!
- Att komma till ÖSK känns otroligt kul och jag har fått ett bra intryck av både tjejerna i laget och av Dennis som tränare. Jag gillar sättet ÖSK vill spela fotboll på, det är en spelstil som jag tror kommer passa mig. Jag ser fram emot att få dra igång och fortsätta att utvecklas tillsammans med laget och bidra med det jag är bra på, säger Ida Sörling.