Välkommen Nadine Allard!
Nadine Allard skriver på för ÖSK fotboll. Den 20-åriga målvakten ansluter senast från Lidköpings FK och skriver på ett avtal över 2025.
– Vi är glada att välkomna Nadine till föreningen. En målvakt som spelat senaste ett och ett halvt åren i Elitettan och Lidköping och som visat att hon hanterar den här nivån. Det är en målvakt som har sina största styrkor i att rädda skott, dessutom är hon explosiv och gillar att träna. Som sagt superroligt att välkomna henne till oss och jag tror att det kommer bli väldigt bra för Nadine här, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.
Nadine Allard började sin fotbollskarriär i Djurgårdens IF och år 2020 fortsatte den i IF Brommapojkarna. Hos BP representerade hon samtliga ungdomslag med matchspel i främst F17- och F19-laget, totalt 26 matcher under två och en halv säsong, men hon fanns också med på bänken i OBOS damallsvenskan.
Sommaren 2023 gick karriären vidare till Elitettan-laget Lidköpings FK och där tog hon över som förstamålvakt nästan direkt. Nu efter ett och ett halvt år samt 34 tävlingsmatcher hos den tidigare seriekonkurrenten lämnar Nadine och ansluter till ÖSK. Med stor glädje hälsar vi henne välkommen till Örebro.
- Det känns toppen att komma till ÖSK! Laget och publiken imponerade redan i våras när vi möttes i premiären av Elitettan och jag har fått intrycket av att det är en bra klubb som gör en spännande satsning. Det kommer passa mig bra. Dennis är engagerad och seriös och jag ser fram emot att ha honom som tränare, säger Nadine Allard.