Ebba Cabander klar för ÖSK
Vi välkomnar försvararen Ebba Cabander tillbaka till ÖSK:s damlag!
– Det känns väldigt kul att välkomna en riktig ÖSK:are tillbaka till klubben. Ebba är en rejäl försvarsspelare som är fin med bollen men tyvärr varit skadedrabbad de senaste åren. Vi hoppas att hon ska få vara hel och frisk nu så att hon kan växa ut till den väldigt skickliga spelaren hon kan vara, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.
Ebba Cabander är född 2003 och debuterade i ÖSK Söders damlag under säsongen 2019. Hon lämnade sedan för KIF Örebro inför 2021 och under sina fyra säsonger i KIF har hon noterats för fem damallsvenska matcher och över 30 matcher i F19-serien. Säsongen 2022 var hon även utlånad till Rävåsens IK Karlskoga där hon startade åtta matcher i Elitettan.
Nu står det klart att Ebba är tillbaka i den svartvita tröjan och har skrivit på ett tvåårsavtal med ÖSK.
– Det känns kul att vara här. Jag har många fina minnen från tiden i ÖSK-tröjan, även om mycket har hänt sedan jag lämnade ÖSK Söder. Jag har haft bra samtal med Dennis och fått ett gott intryck av tjejerna i laget också. Nu är jag taggad på att sätta igång och det ska bli väldigt skönt att vara med från start, säger Ebba Cabander.