Välkommen Ida Ahlbom!
Kantspelaren Ida Ahlbom är damlagets nyaste tillskott.
– Det känns superkul att kunna välkomna Ida till ÖSK. Hon är en oerhört smart spelare som kan hantera många positioner, även om hon främst kommer konkurrera på kanten. Det är en spelare med rätt inställning som alltid tar jobbet och vi hoppas att hon ska kunna ta nya steg här hos oss, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.
Ida Ahlbom är född 1999 och har Tungelsta IF som moderklubb. Hon seniordebuterade för Tyresö FF i division 1 säsongen 2017 och spenderade sedan sex år i TFF:s damlag. Därefter tog hon steget till Lidköpings FK inför säsongen 2024 och under året noterades hon för 25 matcher och ett mål i Elitettan.
Nu väntar spel i ÖSK för Ida som har skrivit på ett kontrakt över 2025.
– Det är väldigt kul att vara här. ÖSK känns som en bra klubb att komma till och jag har fått ett positivt intryck av laget när jag mött ÖSK tidigare. Det är ett svårt lag att möta som jobbar hårt och inte ger bort något gratis. Jag hoppas kunna bidra till det och hjälpa laget på bästa sätt, oavsett om det innebär att förhindra mål bakåt eller vara delaktig i mål framåt, säger Ida Ahlbom.