Tack Josefine Eklund
Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner
Josefine Eklund lämnar ÖSK Fotboll i och med att hennes avtal löper ut.
– Vi riktar ett stort tack till Jossan för hennes två år hos oss. Två år där hon tagit många steg varje år och vart en stor del i vad vi har åstadkommit under den tiden. Jossan gjorde alltid sitt bästa och jobbade stenhårt, vilket gjorde det väldigt roligt att få arbeta med henne. Nu får vi säga grattis och önska henne lycka till med universitetsstudier i Göteborg samt hoppas att vi kanske en dag ser henne i ÖSK igen, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.
Josefine Eklund anslöt till ÖSK från KIF Örebro inför säsongen 2023. Hon var en stor del av laget som avancerade till Elitettan och som i år även säkrade samma kontrakt för 2025. För den 20-åriga försvararen blev det totalt 44 tävlingsmatcher och två mål på två säsonger i svartvitt. Nu går hennes avtal ut och hon lämnar därmed klubben.
Vi tackar Josefine för denna tid och önskar henne stort lycka till i framtiden.
– Jag vill tacka för två oförglömliga säsonger i ÖSK, det har verkligen varit en ära att få vara del av klubben och det här fantastiska laget! Jag kommer bära med mig mycket från min tid här, många otroliga relationer men också lärdomar och minnen. Närmast hjärtat ligger så klart avancemanget till Elitettan! En oförglömlig upplevelse som jag kommer bära med mig livet ut. Sedan vill jag avsluta med att tacka mina grymma lagkamrater men även tränare, supportrar och alla runt om som gett oss de bästa möjliga förutsättningar för att bära damfotbollen i Örebro framåt! Tack för allt och all lycka till framöver, säger Josefine Eklund.